You are here: Home » NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY » Jak mohu zrušit objednávku tlumočení?

Jak mohu zrušit objednávku tlumočení?

Představte si situaci, kdy už máte objednané tlumočení, ale zjistíte, že tlumočníka nebudete potřebovat, nebo se celá vaše akce ruší. Pro takové případy se hodí vědět, jak objednané tlumočení zrušit. Pokud na objednané tlumočení nemůžete v domluvený termín přijít nebo se něco změní a tlumočníka nepotřebujete, hned to nahlaste CZTN a omluvte se. Tlumočení zrušte opravdu ihned, jak jen to je možné – i když se jedná o tlumočení ten samý den. Například máte objednané tlumočení na 10 hodin dopoledne a ráno se probudíte a je vám špatně. Hned napište do CZTN s omluvou, že vám není dobře a nemůžete na tlumočení dorazit. Je to na poslední chvíli, ale může se to stát a CZTN to chápe. Neměli byste to ale zneužít a rušit tlumočení jen proto, že se vám třeba ráno nebude chtít nikam jít. Takové chování je nepřípustné a budou z něj vyvozeny důsledky. Rušit objednávky na poslední chvíli je povoleno skutečně jen v závažných případech.

Rušíte-li objednané tlumočení méně než 2 dny předem, vždy uveďte pro CZTN důvody. Vysvětlení musíte uvést proto, aby bylo CZTN jasné, že máte pro odvolání tlumočení vážný důvod. CZTN objednalo tlumočníka závazně, ten si rezervoval čas právě pro vás. Zrušení práce na poslední chvíli je pro něj tedy ztráta výdělku. Pokud důvody zrušení nenapíšete, CZTN to může brát z vaší strany za porušení pravidel a budete upozorněni, aby se to již neopakovalo.

Když rušíte objednané tlumočení více než 2–3 dny před domluveným termínem, stačí, když do CZTN napíšete, že už tlumočení nepotřebujete. Nemusíte uvádět důvody. Pouze se omluvte a objednávku zrušte.

Máte-li na zajištěného tlumočníka kontakt, je vhodné, abyste informaci o zrušení tlumočení oznámili co nejdříve i jemu. Informovat o zrušení tlumočení pouze tlumočníka ale není možné. I v CZTN potřebují vědět, že tlumočení nebude. Jestli kontakt na tlumočníka nemáte, nahlásit změnu pouze do CZTN je v pořádku.

V případě, že jste objednávku na tlumočení poslali do několika organizací a jedna z nich už tlumočníka našla, je potřeba ostatní objednávky zrušit. Anebo: pokud tlumočení zajistilo více organizací, vyberte si jednoho tlumočníka, potvrďte tuto objednávku příslušné organizaci a další hned zrušte.

Možností, jak v CZTN nahlásit zrušení tlumočení, je několik: SMS zpráva, e-mail, spojení přes webkameru přes Skype, WhatsApp, je možné poslat i videozprávu. Upozorňujeme, že zprávy přes Skype nebo WhatsApp přijímají operátoři pouze v pracovní době.

Pokud je víkend nebo svátek a vy se dozvíte, že tlumočení nepotřebujete, ihned napište SMS nebo e-mail, že objednávku rušíte. Nejbližší pracovní den si operátoři zprávu přečtou a odpoví vám, že ji berou na vědomí.